مرجع تخصصی بروزترین مقالات طراحی اپلیکیشن

زبان های برنامه نویسی برای شروع طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید و آیفون

سال‌ها پیشین، لهجه‌های محدودی برای پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه وجود داشت. فقط یک گویش برای نرم افزار‌های iOS و یک کدام از هم برای اندروید داشتیم. ولی امروزه مورد‌های بسیار بیشتری طراحی اپلیکیشن در مشهد در مشت طراحان قراردارد. درین نوشته‌ی‌علمی شما‌را با دوستداشتنی ترین گویش‌های اپلیکیشن نویسی برای پیاده سازی نرم افزار‌های اندروید و آیفون آشنا خوا‌هیم کرد. میتوانید از این داده ها برای تصمیم‌گیری در خصوص یادگیری و سرمایه‌گذاری روی پیاده سازی نرم افزار گوشی استعمال نمایید.
سلب مسئولیت: وبسایت جی اس ام در تنظیم این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره صدق محتوای آن ندارد.
شایسته ترین گویش پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه
گزینش شایسته ترین لهجه نرم‌افزار نویسی برای پیاده سازی نرم افزار بستگی به غرض و پلتفرم آیتم به کارگیری دارااست. برای مثال، در صورتی‌که درپی پیاده سازی نرم افزار iOS می‌باشید، Objective-C یا این که Swift شایسته ترین آیتم برای شما می باشند. در صورتیکه هم قصد پیاده سازی نرم افزار اندرویدی را دارید، جاوا مطلوب میباشد. گویش‌های Java، Python، C++، Kotlin و Rust برای مثال گویش‌های دوستداشتنی پیاده سازی نرم افزار میباشند که دربین 10 گویش بلندتر دنیا در سال 2022 درجه‌بندی گردیده‌اند.
لهجه نرم افزار نویسی دقیقا چیست؟
هنگام تایپ کردن یک اپلیکیشن قابل انعطاف افزاری، بایستی آن را به راهبرد‌هایی تبدیل نمایید که کامپیوتر بتواند آن را فهم و شعور نماید. برای ایفا این عمل، کد را به زبانی می‌نویسید که ماشین بتواند آن را تعبیروتفسیر نماید. این گویش‌ها تحت عنوان گویش‌های نرم افزار نویسی شناخته میشوند.

چرا لهجه‌های نرم افزار نویسی مختلفی داریم؟
لهجه‌های نرم‌افزار نویسی گوناگون برای هدف ها متفاوتی پیاده سازی شدند. یادگیری برخی از گویش‌ها آسوده میباشد، در حالی که گویش‌های دیگر برای هدف ها خاص یا این که بغرنج‌خیس مطلوب میباشند. لهجه‌های متعدد، مقررات متفاوتی برای شیوه تایپ کردن کد دارا هستند و برای استقرار در پلتفرم‌ها یا این که معماری‌های دیگر ایده‌آل می‌باشند.


 
گونه های نرم افزار‌های گوشی
به صورت کلی، طراحان نرم افزار تلفن همراه میتوانند اپلیکیشنی را در یکی این سه گروه بسازند:

نرم افزار‌های ساکن (Native)
پیاده سازی نرم افزار مستقر برای سیستم برهان خاصی جاری ساختن می گردد که گزینه امان دستگاه‌های موبایل میباشد (نمونه: نرم افزار ساکن‌iOS در مقابل نرم افزار ساکن ‌اندروید). در شرایطی‌که اپی به ‌طور منحصر برای Apple App Store یا این که Google Play Store می‌سازید، از این آیتم استعمال فرمایید.

این نرم افزار‌ها با سطح بالایی از سفارشی‌سازی، مستلزم به کارگیری از مؤلفه‌های مستقر‌ هر دستگاه میباشند. این نوع برای نرم افزار‌های بازی، نرم افزار‌های VR و نرم‌افزار‌هایی با گرافیک وسیع خوب میباشد، البته یک کد روی دو پلتفرم ساکن‌عمل نخواهد کرد.

نرم افزار‌های ترکیبی (Hybrid)
اپ‌های ترکیبی برای پیاده سازی میان پلتفرمی مطلوب ‌میباشند. این‌ها به یک لهجه رمزنگاری گردیده‌اند که می تواند روی چندپلتفرم در iOS و Android اعمال خواهد شد.

این عمل منجر ارتقاء سرعت پیاده سازی می گردد، چون شما تنها می بایست همگی چیز را یک توشه کدنویسی نمایید (یک توشه برای دو سیستم استدلال). ترکیبی در مقایسه با مستقر، مقداری ‌انعطاف‌پذیری کمتری داراست، ولی این حالت برای اکثریت طراحان بهتر میباشد.

معمول ترین موضوعی که هنگام مشاجره راجع به پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه می‌شنوید، تفاوت فی مابین نرم افزار‌های مستقر ‌و ترکیبی میباشد. مدتی میباشد که‌این زمینه به مشاجره بزرگی برای پیشرفت دهندگان تبدیل گردیده‌است. همان گونه که اشاره شد، نرم افزار‌های ساکن ‌برای یک سیستم برهان خاص تشکیل شده‎اند. بدین ترتیب در‌حالتی که میخواهید اپی برای iOS و اندروید تنظیم نمایید، بایستی به‌طور غیروابسته برای iOS و اندروید بسازید.

نرم افزار‌های PWA (اینترنت نرم افزار)
نرم‌افزار اینترنت پیشرونده (progressive web app) یا این که به اختصار PWA یک نرم افزار مدل میباشد که روی URL مرورگر اینترنت جاری ساختن میشود. مانند یک نرم افزار گوشی به حیث می رسد، ولی به طور مستقر ‌روی گوشی ارائه نمیشود. طراحانی که تجربیات طراحی وب را دارا‌هستند میتوانند به راحتی PWA تهیه و تنظیم نمایند.

 

گویش‌های گوناگون برای نرم افزار‌های متعدد
میتوانید از لهجه‌های گوناگون برای پیاده سازی گونه های متفاوت نرم افزار به کار گیری فرمائید. بایستی بسته به نوع نرم افزار، لهجه مطلوب را تعیین فرمایید.

برای پیاده سازی نرم افزار‌های مستقر، از زبانی هماهنگ با سیستم استدلال‌های iOS و Android به کار گیری فرمائید. برخی از لهجه‌های دوست داستنی برای این نوع پیاده سازی عبارت از Objective-C، Swift و Java می باشند.
برای پیاده سازی نرم افزار گوشی ترکیبی یا این که یک سری پلتفرمی، زبانی سازگار با فناوری‌های اینترنت و گوشی را تعیین نمائید. بعضا از لهجه‌های دوست داستنی برای این نوع توسعه و گسترش عبارت از HTML، CSS و جاوا اسکریپت میباشند.
یادگیری کدام گویش برای پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه خوب میباشد؟
هنگام گزینش شایسته ترین گویش پیاده سازی نرم افزار برای یادگیری، بایستی تعدادی نکته را در لحاظ بگیرید. یکسری پرسش از خودتان بپرسید.

اولیه اینکه، برای چه پلتفرم‌هایی می خواهید پیاده سازی فرمایید؟
دوم اینکه، از قبلی با چه لهجه‌هایی آشنا می‌باشید؟
سوم این که، چه زبانی با نیازها و هدف ها شما هماهنگ میباشد؟
 هنگامی این دست اندرکاران را در لحاظ گرفتید، وقت آن میباشد تا گویش مطلوب را گزینش نمائید. در حالتی‌که تازه کار می‌باشید، با زبانی مانند جاوا آغاز فرمایید. در حالتی که تجربیات بیشتری دارید، شاید بخواهید لهجه معضل برانگیزتری مانند C++ را آزمون فرمایید. در غایت، تصمیم با شماست!

برچسب ها: طراحی اپلیکیشن در مشهد ,

[ بازدید : 1 ]

[ دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 ] 11:10 ] [ pirkariz ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]